Estas en » Pedres, rocks i fòssils » Cuaderno de Entradas » November 2009 » Roca Calenta Al Berguedà
Monday 9 de November de 2009, 20:20:27
Roca calenta al Berguedà
Tipo de Entrada: CUADERNO | 1 Comentarios | 3202 visitas

Aprofitant aquests rars caps de setmana sense la kanalla, ens anem l'Isa i jo al Berguedà a coneixer llocs nous.

Dissabte arribem a la petita escola de les Esposes, a St Julià de Cerdanyola on hi han 13 vies curtes de IV+ a 6b (ressenyes a la guía del berguedà i a http://elsbousdelasalle.blogspot.com/2009/11/oscar-aleman-i-oriol-baro-uns-bons.html). Començem per L'Alzina (IV+) i Yo vivo en la carretera (IV+) per coneixer roca (un primer tram de calcarenita amb pasos d'adherència i el tram superior de calcari compacte amb bons cantells) i graduació, i desprès fem Afonía (5) i L'Heura (5+). Fins aquí escalaven amb samarreta. De cop, quan l'Isa era a punt d'arribar a la cadena de L'Heura, baixa la temperatura de cop, el cel s'enfosqueix i comença a ploure fort. Temps just de baixar i arreplegar el materisl que es posa apedregar:semblava que nevava d'intensa que era! Els 5' d'arribar al cotxe els fem corrents pero arribem ben xops. Dinar a St Julià (mis felicitaciones a la cocinera) i l'espectacle de la nevada al sortir del bar.

1257801150_rPilmirniFReGotAMN_8.jpg   L'Isa a Afonia

1257801736_jaLTun_sUzu45a9iloye.jpg   La nevada

Diumenge em dormit a Ca l'Anglada de Malanyeu. A 2 quarts d'11 estem a 2ºC a l'ombra. Els vidres del cotxe gebrats i els tolls congelats. El sol, pero il·lumina i escalfa la paret del Desvessó. Voliem fer, per recomanació d'en Gatsaule, l'Stoc de Coc (5-5+-6b) sortint per les Monges Mascles (5) per "escaquejar-nos" el 6b (ressenya a http://muntanyenc.blogspot.com/2009/04/malanyeu-combinacio-stoc-de-cocmonges.html). A les 11 començem a escalar, totalment sols a la paret,  en samarreta -el sol escalfava de valent!-  pero no em quadra la continuació del L2: un pont de roca i l'esparrec d'un parabolt cap a l'esquerra a uns 5m. Just arribar l'Isa a la R ve gent a peu de paret i em diuen que l'Stoc comença 2 vies a l'esquerra d'on erem: havíem fet la Ets Foll de la Bola (5+). Baixem i anem al nostre projecte. El L1 el fem prou ràpid per enfrontar-nos al L2: un llargíssim i inabastable llarg de mès de 50m de 5+ mantingut en placa, on sempre trobes un forat o una repiseta per la mà o pel peu. Molt ben equipat, em donc compte que em faltaran cintes. Als punts on estic mes còmode aprofito per preparar una cinta d'emergència i algún mosquetó. Aquestes maniobres em cansen els braços més que l'escalada! Al final fan falta ben be 17 cintes. L'Isa puja molt bè, encare que l'escalar poc passa factura i els braços li demanen anar reposant. Quan som tots 2 a la R son vora les 2. Toca retirada: s'ha d'anar a recollir la kanalla menuda i ens agrada dinar be. Baixada llampec, dinar fantastic a Ca l'Anglada i retorn volat cap a casa.

1257802329_obrelnifr_lmAcrOFRen.jpg   Stoc Isa al L2 de Stoc de Coc. Foto: Gatsaule.jpgde Coc L2 inacabable

Isa al L2.  Foto gentilesa d'en Gatsaule.

En resum un fantastic cap de setmana d'escalada al berguedà. Bones zones d'escalada per anar en familia i escalar a l'hivern.

...i l'Stoc de Coc pendent d'acaber...sense "escaqueig"!