Estas en » Pedres, rocks i fòssils » Cuaderno de Entradas » March 2010 » Xert: Un Munt De Roca (i)
Sunday 28 de March de 2010, 22:00:02
xert: un munt de roca (I)
Tipo de Entrada: CUADERNO | 2442 visitas

Molts cops havía passat davant Xert sense fixar-me en les parets de mes amunt.

Va ser gracies a un post d'un tal pinxo que sorgir l'idea de venir uns dies a Xert, a mig camí entre Vinaròs i Morella, al Baix Maestrat, a una de les casas rurals de l'Odette. Venim amb en Toño i la Rosa i, al posar-se malalt i poguer anar de campaments, el nostre fill Marc. Aquí tenim de tot: una casa fantàstica on estar, zones d'escalada per dar i vendre a 30' (Xert, Sarratella, Coves de Vinromà, Cervera del Maestrat, Vilafranca de Cid, i segur que moltes mes!), tot un país per coneixer -si fa mal temps, clar!-.

Avuí ens en llevat tard, el nano segueix moix i al final en Toño i jo ens hem enfilat cap el Fardatxo (desprès de buscar la sortida del poble, jejeje). Al arribar hi havíen dues cordades, i nosaltres ens hem enfilat a Sargantana (5c) i desprès a la Revirada (5c) per coneixer "de que va la cosa". Refot, com costen aquests 5c's d'açí! L'escalada s'ens fa un pel estranya per ser calcari, tot ple de romus i molt poc canto. Les vies equipades generosament, i veiem que en pinxo va més ràpid equipant vies que actualitzant les ressenyes (en un tram de 20m hi havíen ben be 5 vies noves!). Pensant en venir amb l'Isa i Rosa, anem cap el sector Iniciació, a la dreta del sector Clàssic, on ens dona temps de fer la via 1 (5c) reequipada amb químics -com tot el sector-.Ja es tard i ens esperen per dinar.

1269805735_5E56_12OstjogAcho0o1.jpg1269805819_a4i34uls8UcuY_huNu45.jpg

Per la tarda intentem anar a la Moleta Molanta, turó coronat amb un espedat d'uns 7m que li fa de corona amb molt bones vistes -ens diuen-, pero acaven perduts en mig de camps d'oliveres.